Walcząc z chaosem informacji, nadmiarem bodźców i oczopląsem kolorystycznym, tworzę miejsce w Internecie, które jest zdecydowanie takie jak lubię: proste, ładne i zdecydowanie po polsku. Zapraszam na dobry marketing.
Czy kiedykolwiek zaczynając projekt wpadałeś w pułapkę tzw. pustej kartki? Na myśl o tworzeniu www dostajesz gęsiej skórki… A czas jaki poświęciłeś na wymyślanie logo nowego projektu zapełniał Tobie dnie, a nawet tygodnie? Rozmawiając z grafikiem czy agencją czujesz się jak na innej planecie? A do tego ciągła presja, życie w niedoczasie, ogrom nowych pomysłów, na które brakuje już czasu? Nadszedł czas na wartościowe treści i dobry marketing.
Witaj w świecie marketingu!
Może nie jest to dobra reklama dla osób chcących iść w tym kierunku, ale niestety mimo wielu blasków, adrenaliny i kreatywnych projektów jest często tzw. bieżączka i multum pytań na które musisz znaleźć odpowiedzi albo płyniesz. Owszem najcześciej dopłyniesz do brzegu, ale ile fal musisz pokonać po drodze, wie każdy kto pracował w tej branży 🙂
Dlatego na blogu “Marketing po polsku” znajdziesz odpowiedzi na najczęstsze pytania osób pracujących w marketingu, mających własne biznesy, rozpoczynających nowy projekt. Naprawdę wierzę w DOBRY MARKETING i o tym jak chciałabym pisać o tym jak go tworzyć. Czym jest dla mnie dobry marketing, przeczytasz w jednym z moich wpisów. A to wszystko między pieluchami, ząbkowaniem i pierwszymi kroczkami. Teraz konkrety – czyli to co tygryski lubią najbardziej.
Dlaczego warto czytać ten blog i tworzyć dobry marketing?
- Pracujesz w marketingu i chcesz:
– być częścią dyskusji o polskim biznesie
– znaleźć inspirację
– poznać realne rozwiązania problemów
– podpatrzeć co robią inni
– pochwalić się swoim marketingowym projektem
– brakuje Tobie targów, spotkań z klientami
– poznać innych ludzi z branży
– wiedzieć gdzie znaleźć dobrych podwykonawców
– jak nie dać się oszukać agencjom
a może po prostu chcesz poczytać, zrelaksować się, a przy okazji czegoś dowiedzieć 🙂
2. Prowadzisz własny biznes/ projekt/ bloga i chcesz?
– wiedzieć od czego zacząć
– działasz od jakiegoś czasu, ale chcesz udoskonalić swoje działania
– wiedzieć jak tworzyć wartościowe treści
– które media społecznoście są dla Ciebie potrzebne
– wiedzieć jak współpracować z grafikiem, programistą, informatykiem
– poznać o co chodzi z SEO
– jakie podstawowe działania musisz wdrożyć, aby się pokazać
– i wiele, wiele innych
A może:
– Nie prowadzisz biznesu, nie pracujesz w marketingu, ale interesuje Ciebie ta tematyka
– Masz pewien pomysł i nie wiesz jak go ugryźć
– Trafiłeś tutaj przypadkiem, ale zostajesz na dłużej
– Jesteś mamą, ojcem, babcią, dziadkiem, ciocią, wujkiem i łączysz opiekę nad dzieckiem z pracą?
Polubimy się jeśli doceniasz wartościowe treści, ważniejsza jest dla Ciebie jakość, a nie ilość. Chcesz prowadzić swoje działania marketingowe w sposób etyczny, zrozumiały i skuteczny. Żyjesz w zgodzie ze sobą, środowiskiem i najbliższymi. W Twoim sercu bije patriotyzm gospodarczy i wspierasz polskie marki. Lubisz kreatywne projekty i nudne “bieżączki” dnia codziennego! Zapraszam 🙂
Co znajdziesz w “Marketingu po polsku”?
Na blogu znajdziesz cykl artykułów na start każdego nowego projektu, biznesu, bloga czy fundacji. O koncepcji, strategii i o tym dlaczego strona www nie jest najważniejsza oraz jak dogadać się z grafikiem. Co uwzględnić na stronie www i o co pytać, abyś nie czuł się oszukany! O co tak naprawdę chodzi z SEO i jakie są podstawy UX, które warto znać. Jakie media społecznościowe lubię i cenię? Na te i wiele innych pytań postaram się znaleźć odpowiedzi we wpisach.
Marketing przez lata poznawałam od strony klienta (marketing w firmie), więc tematy w stylu agencja czy freelancer, organizacja targów, przyjęcia dla klientów i relacje między działem sprzedaży a marketingiem, nie są mi obce. Do tego dorzucam cykliczne tematy jak święta, prezenty, wysyłki czy mailingi. Chciałabym się skupić na komunikacji w zespole i klientem. Kto nie zna uczucia bycia między młotem a kowadłem, niech pierwszy rzuci kamieniem! I oczywiście artykuł, który musiał powstać – czym Ty się w ogóle zajmujesz? 😀
Im dalej w las, tym zdecydowanie więcej drzew! Dobry marketing – nadchodzę!
Nie byłabym sobą, jeżeli pominęłabym cykl felietonów “na lekko” 🙂 Smaczki z branży marketingowej, ciekawa książki, seriale, polecenia czy inspiracje. A to wszystko otoczone matczyną miłością (mama w marketingu)! W artykule “O Mnie” oraz “Macierzyństwo i marketing. Dlaczego?” wspominałam, jak bardzo bycie mamą wpłynęło na powstanie tego miejsca, ale również opisuje moje wewnętrzne motywacje. Możecie przeczytać również, że cenię zielony marketing, polskie produkty i kreatywne pomysły – zdecydowanie takich treści nie zabraknie! Papier ekologiczny? Zero waste w biznesie? A może wspólne sprzątanie lasu?
Co zabrać ze sobą na targi, jak ważna może być szklanka wody podczas spotkania autorskiego, co mają wspólnego food trucki z czytelnictwem i dlaczego przedłużacz uratował nie jedno życie – będzie można przeczytać w cyklu – organizacja wydarzeń. Cały czas jestem zdania, że za mało mówimy o tym co dobre, co komu się udało i w jaki sposób do tego doszedł. Dlatego, jeżeli robisz ciekawe rzeczy – napisz!
Razem pokażemy światu, że robisz dobre projekty!
Cykl promujący ciekawe projekty marketingowe i komunikacyjne pt. “Robię dobre rzeczy” jest moim ulubionym! Chciałabym nie tylko opowiadać o projektach, polskich firmach, marketingowych sukcesach, ale również o ludziach którzy je tworzą. Najcześciej pracując nad blaskiem własnych marek, prawdziwi pasjonaci zostają w cieniu prowadzonych projektów! Niestety i chciałabym to zmienić.
A Ty jakie dobre projekty tworzysz?
Natalia.